Hafiz Ismi

Tuesday, June 1, 2010

Lori Yang Paling Banyak Tayar?!

Panas betul cuaca sekarang ni.. Rasa mcm terbakar ubun-ubun rambut & sel-sel otak aku. That's why aku suka lunch dkt Cafe Office or guna Vending Machine je. Tapi hari ni, sel-sel otak aku memberikan reaksi kpd badan utk makan outside of Office. So terpaksalah mengharungi kepanasan tahap Afrika Selatan yg nk World Cup nih.

Aku bukan xsuka nak lunch dkt luar office, tapi selain drpd kepanasan global yg boleh memberi pigmen2 gelap(sunburn) pada kulit aku, harga makanan dkt luar lebih mahal kalau nk dibandingkan dgn Cafe Office. Bukan kedekut, tapi mempergunakan sepenuhnya subsidi yg ada sebelum kena tarik balik(ayat cover kedekut!!)

So, nak dijadikan cerita, masa on the way nk balik dari lunch tadi, member aku nih bagi soalan teka-teki dekat aku. Apalah sangat tahap teka-teki nak dibandingkan dgn tahap IQ yg setanding dgn Sherlock Holmes & Hajimie Kindaichi nih(bapak perasan!!)

Soalannya berbunyi begini ;
Dalam banyak-banyak Lori, Lori apa yg paling banyak Tayar?

Jawapan aku;
hmm.. Treller?.. err.. Lori Hantu?.. Err.. Lori yang bwk Kereta Perodua?.. err.. Hugo Loris?(eh, ni football player).. err.. Lori Transformers?.. Teeeettttt...(Masa Tamat!!)

So, aku pun Give Up~~
"Nak tahu apa jawapan dia?", kata memberku itu. "Cuba ko tengok lori yang kt depan nih.."


Lori Bawak Tayar!! Memang ler banyak Tayar!!!

Hadoilah.. Kenapa aku tak terfikir.. Hampeh btul!! Habis reputasi Hajime Kindaichi aku(bila masa ada?).. Ni semua mesti sbb sel2 otak aku dah terbakar dek kepanasan global!!

Hentikan Pembakaran Terbuka!! Hentikan Pemansan Global!! (Tiba2 emo sbb xdpt jwb teka-teki tu).. huhu~


P/S: Aku try tanya soalan tu dkt Mak Cik Cleaner, dia pun jwab selamba jek.. "Lori bawak tayar da anee~~, itu pun takda tau ka?" Malu siot!! =p

14 comments:

fmunyraz said...

hahahahaha..
mesti tahap kemaluan meningkat bila mak cik cleaner lebih taw kan??
so kena g menuntut ilmu dgn mak cik cleaner tue..ehehe:P

ZR said...

kwang..kwang...malu tahap petala 7

peaNut said...

dh agak dh jwpn nya msti lori yg bawak tayar..huhu..
anyway,,salam kenal ye..
i dh follow u..
singgah kat blog peanut nnti k..
http://missbean88.blogspot.com

supergassoline said...

tgk jep pic tuh da dpt jwpan tuk title en3 neh...
ahahaha

:))

Unknown said...

Ha..ha...ha..makcik pun boleh jawab selambanya..lepat pun mesti blur gak macam hafiz..he..he..thankz sudi lawt blog lepat yer..tq

Amirul Idham said...

hahha..
ada lagi lori yang banyak tayar.
cuba try usha lori kontena yg bawak tayar. mesti lagi banyak

Qib said...

wakaka.. habis kena prank.. ;)

Rina Rossoneri said...

hahahakhakahkahkahkahkahkahk adeiii, padahal depan mata..hakhakahkh

Hafiz Ismi said...

To all : Haha~ Amat memalukan kan.. terasa blur seketika.. hihi.. Btw, thanks sudi drop commnet dkt sini. =)

Fuck-iez said...

len kali de teka teki lagi bagi jwpn lambat sket...bru thrill!

HAZRIL HAFIZ said...

wahahahaha

HAZRIL HAFIZ said...

wahahahaha

~aSHa~ said...

jgn ingat makcik cleaner tak menggunakan otak..ehehe sel sel dia sgt berfungsi...dan aktif..ehehehehe

bagus la teka teki ni..santai

datin kelly ketak said...

tercabarnye kat mak cik cleaner...adessssss.....

banyak2 lori apa byk lori?

lori yg bawak lori??

jemput2 singgah blog saye