Hafiz Ismi

Monday, August 1, 2011

Misi Mencari Air Bandung di Bandung - Part 3 (Finale)

Last Day at Bandung.. T_T

Misi mencari Air Bandung di Bandung masih gagal. Yang diketemukan hanyalah "Air Soda Gembira"-(Sirap+Susu+Air Fanta berkarbonat). Mee Bandung juga gagal diketemui di Bandung. Jadi dgn itu kami membuat kesimpulan bahawa, Air Bandung & Mee Bandung punya surat beranak harus ditukar kepada nama tempat2 di Malaysia. Air Kepong maybe? or Mee Batang Berjuntai? ohh tidak~~ haha~

Our last day at Bandung xbanyak menyajikan aktiviti2 berat, semuanya aktiviti 'ringan-ringan' sahaja(jgn double meaning) Memandangkan kesihatan aku pun xmemberangsangkan pada hari tersebut, 3 rakan lain turut menyertai aku secara berjemaah utk tidak sehat hari tu(Yan, Hisyam & Yasser). Dari pagi lagi aku dah start loya2, yg pastinya bukan sebab aku Pregnant. Maybe tersalah makan or member aku ckp aku ni Perot 2nd Hand. Hadoilah~

Aktiviti pertama pada hari last! Menghabiskan sisa2 ribuan & jutaan Rupiah yang kian menipis di Pasar Baru. Aku rasa, dkt Pasar Baru ni je kitorg dah repeat 3x. Kalau percutian kitorg ni 30hari 29malam. Maybe dah repeat 30x kot. haha~

Aku sempat grab Baju ala2 Yuna utk kekasih dkt sini. Aku dah usha baju tu since 1st day lagi sbnarnya. So,akhirnya dpt jugak beli setelah sesi tawar menawar selama 1 jam(penat woo)..

Model2 Pasar Baru

So,next destination kitorg bergegas ke Kartika Sari(dkt sini bukan jual Sari tau). Dkt sini jual mcm2 jenis kek & kuih, dkt Bandung ni kira mcm dah taraf2 Secret Recipe. Tapi aku xbeli ape2 pun dkt sini, sebab aku tgh loya2. So tgk makanan pun dah tak lalu. Hadoilah. Spoil2..


Say "Kek Cheese!!!"


Kek Manis2.. Cashier pun Manis2.. opss!!


Hmm.. Shedapnya!! Ruginya xbeli haritu.. T_T


Waduh2.. Kenapa kepala rasa pusing2 ni. Waduh~~

Setel je beli2 kek, kitorg terus ke Airport. Masa ni aku dah rasa xsabar sgt nak balik Malaysia(Tanah tumpahnya Darahku). Homesick kot~ haha~

Rindu dgn Makanan Malaysia, Rindu dgn Family, Rindu suasana Malaysia dan pastinya Rindu Kekasih hati yg dah 4 hari lost contact. huhu~


Atas:Dari Kiri : Rahmat,Pak Tandi(Supir),Din,Pak Barnus(Tourist Guide),Afiq Bawah:Dari Kiri : Me(Hafiz Ismi),Yan,Yasser,Hisyam


So,thats the end of our Journey. Air Bandung xjumpa, Mee Bandung pun xjumpa. =p
Apa yang aku boleh concludekan, Bandung adalah Syurga membeli belah utk Tekstil. Benda2 yang berasaskan tekstil mmg murah dkt sini, boleh dikatakan Half & above daripada harga di Malaysia.

Rating :
Harga : 5/5 (As u know)
Makanan : 4/5 (Sedap! walaupun aku collapse last day)
Travel Agency : 5/5 (Pak Barnus memang sgt Sporting! & Best!)
Penginapan : 4/5 (Selesa & Santai, cuma aku mgharapkan Bath Tub. hehe)
Traffik : 2/5 (Sini sgt Jam,aku rasa kalau aku ambik lesen dkt sini,confirm xlulus2)
Journey Member : 5/5 (Semua sgt sporting even ada yg baru 1st time jumpa)


Bye Bandung! I'm back Malaysia!!

0 comments: