Hafiz Ismi

Sunday, May 9, 2010

Accidental Accident

Last week around 3-4 May, dikala semua staff2 Perusahaan Otomobil Kedua sedang gumbira~~ bercuti.. dan hanya tinggal aku staff yg "setia" bekerja(padahal kena paksa) satu kemalangan MAUT telah berlaku di kawasan jalan lalu-lalang penduduk Ulu Selangor(Ya!! Ulu Selangor yg baru lepas PRK tu..)

Aku berada di tempat kejadian masa tu. Kalau korang2 rajin, bole cari berita ni dekat Metro, mukasurat 2-3 kalau xsalah aku.. kt bawah ni aku attach gambar yg aku snap sendiri pakai handphone aku ;-

Jalan Jem teruk masa ni!! Sbb ada satu lorong shj. btw thank to En. Polis yg menjalankan tugas.. (Jangan tembak saya!!)

Ini gambar dai jarak dekat. Mengikut sumber2 yg boleh dpercayai. Pemandu Satria tersebut meninggal dunia.Innalillah..


Untuk pengetahuan korang semua, selama 3 tahun aku bermastautin di Ulu Selangor ni(even MyKAd aku taktukar alamat lg..), jalan ni memang selalu.. dilulangi.. selalu sangat ada Eksiden.Kadang2 sampai 1x seminggu. Aku pun xtahu kenapa, tapi daripada pengamatan aku dan kata2 org sekeliling, aku cuba compile sebab2 eksiden dkt kawasan ni;

1- Jalan ni sempit & hanya ada 1 lorong pergi, 1 lorong balik. Plus, xde lorong untuk pembonceng motosikal & Rempit's.

2- Waktu malam, jalan ni sangat2 gelap, takde lampu & dikelilingi dgn hutan rimba.. err.. ayat yg lebih tepat adalah Belukar.. (tp semenjak dua menjak lepas PRK ni, aku tgk lampu dah mula dipacakkan.. Tq En Kamal!!(sila ketepikan isu politik disini)

3- Orang kata jalan ni berhantu.. Aku xtahu kesahihan fakta ni, tapi aku pernah dgr cerita yg ada satu family kena "sampuk" sbb "benda" tu ikut diorg sampai rumah.. sbbnya?? diorg bukak tingkap & bising kt tmpat tu.. Serammm woooo~~

4- Kawasan Ulu Selangor mmg terkenal dgn pemilik2 kenderaan TURBO seperti.. Wira&Waja yg so called Lancer Evolution, Myvi yg so called Passo/Boon, Kancil yang so called Mira, Perdana yg so called Eterna dan lain2.. So... kereta dah TURBO, takkan nk drive 70km/h kot? paling kurang 170km/h beb!!

5- Walaupun populasi penduduk Ulu Selangor tak padat..Tapi jalan2 di Ulu Selangor memang SANGAT PADAT!!!

Sebenarnya, aku pun dah 2 kali eksiden dekat sini.. hehe? sebabnya??

1st eksiden - Aku langgar belakang.(Girl Driver)
Sebab: Aku tgh masukkan CD lagu masa tu, tiba2 kereta depan berhenti mengejut, xsempat Brake & aku dah cium dia punya bumper.. Kebabom!! Org blkg pun cium bumper aku. Siot.. SANDWICH!! Tapi memang salah aku pun.. huhu~


2nd eksiden - Aku langgar belakang. lagi &(Girl Driver lagi)
Masa ni tgh hujan, jalan licin & dekat kawasan berbukit sikit. Kes yang sama.. berhenti mengejut, and aku xsempat brake.. HONDA ACCORD beb!! habis NCB insuran aku.. Dua tahun berturut 0% lagi.. huhu~

Keadaan keretaku yg tengah Nazak!!

Hmm.. jadi kepada pemandu2 diluar sana.. Aku seru supaya korang drive dengan Proper. Sbb even org lain drive carefuly, tapi kalau ada satu "malaun" yg drive macam "cilanat", orang lain pun turut terima efeknya. Seteruk2 dari kerosakan kenderaan sehinggalah ke kesesakan lulu lintas.

Bak kata pepatah " Seekor lembu bawak lumpur, semua pun terpalit jua" (betul ke nih?? bantai r..)

So, last word from me.. Ingatlah orang yang yang tersayang (termasuk sayang secara secret admirer).. hehe~

16 comments:

Ini memang kac said...

saya takott dgn keadann ini~

Hafiz Ismi said...

Saya pon.. harap lps ni kita dijauhkan dari benda2 mcm ni.. Amin~~

Izyanti said...

berhati2 dijalan raya. :)

Ini memang kac said...

baca ayat kursi byk2 yeee mase lalu jalan tuh n b4 drive~

Hafiz Ismi said...

Kiddo : Hait!!

Ini memang Kac : Insyaalah.. Selamat hendaknya.. same to you~

Nurain Hasan said...

jalan mane ni?bukit beruntung ke?umah sy kt situ...huuu~

syafiqah safri said...

seram jugak tempat tu ek :(

Hafiz Ismi said...

Nurain : Aah, bukit beruntung. Eh.. rumah kat mana? hehe~

Syafiqah: Memang seram.. time2 malam sebab Gelap woo.. dan dikelilingi Hutan!

Unknown said...

betulla kot jalan tu berhantu. sebab tu slalu eksiden. huhu.

shazika said...

ya allah
ingat ye semua
baca doa naik kenderaan
dan jgn lupa mengucap

Hafiz Ismi said...

cik bunbun : hihi.. mungkin.. takowt!! hehe~

Shazika : Betul tu.. Baca doa, jangan terus masuk gear jek.. hehe~

Sh.athie said...

kerana nila setitik, rosak susu sebelanga.. hehehehe

. k t y . said...

ya Allah .. truknya .. menakutkan seyh !

Hafiz Ismi said...

Superwoman : Yeah.. Pepatah tu yg im searching.. Kerana nila setitik.. huhu~

.kty. : Memang menakutkan!! jadi.. berhati2 di jalan raya~~

hanaKir@ said...

waaa...sayangnye kete

Hafiz Ismi said...

apa bole buat...