Hafiz Ismi

Tuesday, May 4, 2010

Aku . Berat Badan . Perot

Makin hari, makin ketat pulak seluar kerja aku ni..

"Bila masa plak aku hantar seluar ni pergi "oter" bg jadi Skinny ni? Or, seluar ni mengecut lepas basuh?(padahal dah setahun lebih pakai)" - ini ayat2 nk sedapkan hati. Xdapat terima kenyataan.. Berat badan aku dah bertambah secara Extravaganza!!

Hmm.. Macam2 countermeasure aku dah buat, nk bg perot aku tough balik mcm dulu(tough ke dulu?!). Antaranya ;

1) Ambik heavy breakfast, so then xpayah pergi Lunch.
Result : Breakfast heavy, Lunch pun aku bedal jugak.. lagi HEAVY!!

2) Makan kuih je masa breakfast, Lunch macam biasa.
Result : Sementara nak tunggu Lunch, aku dah bedal Kuih sebanyak RM4 = 12 ketul aneka pilihan!!

3) Buat Sit Up & Pumping sebelum & selepas tido.
Result : Sehari je buat, hari kedua dah malas sbb perot sangkut.. hehe~

4) Teman GF makan malam, aku order air jek. Xyah order makanan.
Result : Biasalah org Perempuan makan, mesti xhabis. At last? Aku r kena habihkan!! Xbaik membazir wooo~

5) Xpayah bawak duit pergi kerja, so then xboleh nk beli makanan.
Result : Aku "Pau" duit anak buah aku. (gila Kejam!!)

6) Aktif bersukan balik macam dulu2.
Result : Main asyik kalah jek, Boring r.. Baik balik makan & tido!!

7) Berpuasa
Result : Pukul 9 pagi dah berbuka puasa!!

Last but not least / Latest Counter Measure :

9) Slimming Cream. Result : Masih dalam pemantauan.. Harap2 r menjadi..hehe~ Kalau xjadi, aku nk pegi mintak duit aku balik.. Pulangkan Wang Kami!! =p

So, kepada rakan2ku diluar sana. Aku ada satu pesanan utk kamu semua.

" Sebelum makan baca Bismillah & berhenti makan sebelum kenyang " - Jika tidak, nasib yg sama akan menimpa kamu.. haha~

Orait!!

1 comments:

Hanys Najib said...

try jus mate 5 la
ngah fofular skang ni?
hahaha